Mariska
Mariska is medewerker bij een samenwerkingsverband en heeft een aantal leerlingen doorgekregen van scholen binnen het samenwerkingsverband, waarbij het om diverse redenen niet lekker loopt in binnen het reguliere onderwijs. Denk hierbij aan autisme, gedragsproblematiek, hoog sensitiviteit en hoogbegaafdheid.
Situatie
Voor de huidige scholen is het niet mogelijk om het systeem om te gooien en voor deze enkele leerling(en) het onderwijs aan te passen. Ook passen deze leerlingen niet binnen het speciaal onderwijs. Langer doorgaan op deze manier was dan ook geen optie, want dan zouden de leerlingen snel volledig uitvallen en helemaal geen onderwijs meer volgen.
Mariska nam contact met Interteach op en vroeg of het mogelijk was om deze leerlingen ter overbrugging via ons onderwijs te laten volgen.
Resultaat
Interteach heeft het mogelijk gemaakt dat deze leerlingen toch op school onderwijs konden blijven volgen en met hun klasgenoten samen de pauzes kunnen doorbrengen. De lessen volgen ze niet samen met hun klasgenoten. Die worden verzorgd door Interteach, waarbij deze leerlingen samen in een andere ruimte zitten en allemaal les krijgen van de docenten van Interteach. Hierbij is het mogelijk, dat leerlingen van diverse niveaus en leeftijd in dezelfde ruimte zitten, maar vanzelfsprekend andere lessen volgen.
Met betrokkenen, ouders, schoolleiding en Mariska zijn vervolgens intakegesprekken geweest en zijn afspraken gemaakt. Vanwege de digitale lesmethodes kunnen al zowel ouders als schoolleiding de ontwikkeling en voortgang van de leerlingen volledig volgen en is er een passende oplossing gevonden om te voorkomen dat leerlingen daadwerkelijk thuis komen te zitten.
Herkenbare situatie?
Wij helpen je graag met het vinden van de beste leervorm voor uw situatie. Meld je aan via ons aanmeldformulier, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.